Závěrečná slavnost Příběhů našich sousedů
Před velikonočními prázdninami, 27. března 2024, se uskutečnila ve velvarské Záložně slavnostní závěrečná prezentace projektu Příběhy našich sousedů z našeho regionu.
V podání žáků naší školy, ZŠ V. Havla z Kralup nad Vltavou, ZŠ Velvary a ZŠ Karla Hašlera z Libčic nad Vltavou a Gymnázia Antonína Dvořáka z Kralup n. Vltavou tak ožila historie 20. století. Během zajímavých prezentací žáci představili četným divákům pět zajímavých příběhů, v nichž ožily životní příběhy a osudy pamětníků, které si jednotlivé týmy samy zvolily.
Žáci výsledky svého půlročního bádání zdokumentovali nejrůznějšími způsoby – komiksem, audioreportáží a děti z naší školy dokonce animovaným filmem.
Pro závěrečnou slavnost si týmy připravily nejrůznější formy prezentace. Naše šestičlenná skupina z devátých ročníků svou prezentaci oživila dvěma tanečními vystoupeními. Náš místní rodák, Václav Klofát, byl tak divákům představen velmi netradičně, vtipně a nápaditě. Troufáme si tvrdit, že naše vystoupení bylo nejzdařilejší ze všech a děti si právem zasloužily nejdelší potlesk a následné uznání diváků i odborné poroty, která vyzdvihla originalitu provedení, nápaditost, snahu a sehranost týmu a zájem o historii.
Závěrečná slavnost však byla jen závěrečnou třešničkou na dortu vzdělávacího žákovského dokumentaristického projektu organizace Post Bellum, kdy žáci za pomoci svých učitelů ve svém volném čase pátrají po osudech pamětníků války a komunistického režimu. Absolvují řadu mediálních workshopů, návštěvy archivů a dalších míst spojených s pamětníkem, bádají na internetu a několikrát se setkají s pamětníkem, kde probíhá audio i video nahrávání všech rozhovorů. Příběh dále týmy zpracují do audio, video nebo psané reportáže. Výsledky svého bádání prezentují veřejnosti při závěrečné slavnosti nebo na stránkách Kralupsko (2023/2024) – Příběhy našich sousedů (pribehynasichsousedu.cz).
A jaké dovednosti a znalosti žáci díky zapojení do projektu získali? Vedli rozhovor s pamětníkem oral-historickou metodou, orientovali se v dějinách 20. století se zřetelem k pamětnickému příběhu, vyhledávali, třídili a analyzovali informace, pracovali s technikou (nahrávací zařízení, videokamera, nástroje pro střih,…), pracovali v týmu a přijali zodpovědnost za společné dílo. Osvojili si tvůrčí psaní i prezentační dovednosti.
Zapojení do projektu mělo smysl, což všichni členové týmů dobře chápali a na své výsledné dílo mohou být právem hrdi.
Děkuji svému týmu složenému z žáků 9. A a 9. B (Jítě Eclerové, Róze Holadové, Nikče Javůrkové, Pepovi Majerčákovi, Jakubu Mikotovi a Filipu Ušákovi) za obrovské pracovní nasazení a skvěle odvedené dílo
Mgr. Jana Majerčáková,
koordinátorka Příběhů našich sousedů na škole
AKTUÁLNĚ |
---|
Exkurze 7. tříd |
V předvánočním čase navštívili sedmáci společně Prahu. Prvn&ia... |
Maraton bruslení v Kralupech pokračuje |
I o adventu pokračuje návštěv... |
NÁSTĚNKA |
---|
Classroom |
Bakaláři |
Jídelní lístek |
Měřící stanice |
Měřící stanice prachových částic – informace o aktuálním stavu |